روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

نگاهی به جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور

جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور

 

 

عصر غیبت، دوران سرگشتگی بنی‏آدم است. در این عصر، آدمی، بی‏قرار کسی است که در ژرفای دل مطمئن است که خواهد آمد و نظم و عدل و معنویت و اخلاق را در جهان برقرار می‏سازد. از این رو زیستن بی نام و یاد منجی، معنای واقعی حیات را ندارد و حکومت بدون برقرای نسبت با حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) عادلانه و پایدار نیست. از این رو جمهوری اسلامی ایران دل‏بسته و متعلق به حضرت صاحب الامر(ع) است و به ویژه در دولت نهم، این توجه و تعلق به فرهنگ مهدویت و انتظار در هدف گذاری‏ها و شعارها تشخص بیشتری دارد و حتی رئیس محترم جمهوری اسلامی، همواره در آغاز سخنان خود برای فرج حضرت‌حجت(عج) دعا می‏کند و برخلاف برخی مسئولین در دوره‏های گذشته، از محوری‏ترین اعتقاد شیعه با افتخار یاد می‏کند.

جشنواره‏ی فرهنگی هنری طلیعه‏ی ظهور نیز با توجه به این باور و با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شکل گرفته و در سال 1386 دومین گام را برداشته است. «وصول نزدیک به هفت هزار اثر هنری به جشنواره، برپایی نمایشگاه در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، نظم و انضباط نمایشگاه، اطلاع رسانی مناسب، حضور مسئولین و استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان» از ویژگی‏های جشنواره‏ و نمایشگاه امسال بودند.

ویژگی دیگر این جشنواره، توجه حجت الاسلام رسایی به جزئیات جشنواره و رشته‏های هنری است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، به نگاه حداقلی و ارائه‏ی بیلان کار اکتفا نمی‏کند و با حضور مؤثر خود به ریزه‏کاری ها نیز توجه دارد.

این حرکت زمانی تکمیل می‏شود که حجت الاسلام رسایی - خود - به عنوان مدیر کل استان و دبیر جشنواره، و  همچنین مجموعه‏ی تحت مدیریت وی، از نخستین منتقدان جشنواره باشند. وقتی به یاد بیاوریم که انجام هر حرکتی با یاد و نام حضرت‌حجت(عج) باید به بهترین شکل انجام پذیرد، ضرورت این امر بیشتر جلوه می‌کند. تعیین اینکه «سقف انتظار ما از چنین جشنواره‌ای در چه حد است و اکنون در کجا قرار داریم؟» و «بررسی برخی کاستی‌ها» می‌تواند راه‌گشای گام‌های مؤثرتر و ارزشمندتر در سال‌های آینده باشد. برای نمونه، عدم حضور هنرمندان باسابقه در برخی رشته‏ها (مثل داستان) قابل بررسی است. بنا به تخصّص و حضور مدیر این وبلاگ در جشنواره، به عنوان مسئول هیئت داوران داستان، در یادداشت‏های آینده به این موضوع پرداخته خواهد شد.

نظرات 6 + ارسال نظر
ت.آ.م پنج‌شنبه 15 شهریور 1386 ساعت 04:06 ب.ظ

سانسور کردید؟ سوال سختی بود؟

نه سخت نبود. یکی از یادداشت‌های بعدی‌ام در همین خصوص است. نمی‌خواستم فعلاْ حواس بازدیدکننده‌ها پرت شود. ببخشید.

چشم انتظارباران پنج‌شنبه 15 شهریور 1386 ساعت 08:35 ب.ظ http://golenarges95.blogfa.com

بسم الله
سلام
جشنواره خوب و ارزنده ای بود من هم شرکت کردم و نفر اول مسابقات وبلاگ نویسی شدم.اما نمی دونم شما می خواهید درمورد چه موضوعی صحبت کنید.
به هرحال موفق باشید.

محمدعلی مقامی پنج‌شنبه 15 شهریور 1386 ساعت 10:57 ب.ظ http://maghami.parsiblog.com

دوست خوبم جناب امیر عباس خان گل وگلاب
سلام و خسته نباشید.
از اینکه به وبلاگ من قدم رنجه فرمودید ممنونم و از اینکه آنرا با قلم رنجه خودتان آراستید سپاسگزارم.
عنوان متنی که نگاشته ام با توجه به تعریفی که در ابتدای متن از سانسور آورده ام تعیین گردیده است.و اما در مورد اینکه فرموده اید خصوصی کردن نظرات اصولا سانسور به حساب نمی آید باید عرض کنم که به عقیده بنده اگر نظرات یک وبلاگ بطور پیش فرض عمومی باشد و صاحب وبلاگ پس از دیدن یک نظر(در حالی که قبلا تعدادی افراد آنرا دیده اند)آنرا خصوصی یا حذف نماید این کار مسلما سانسور نام دارد.حال اگر همین نظر از ابتدا با پیش فرض خصوصی مواجه باشد و تنها خواننده نظر که همان صاحب وبلاگ است پس از دیدن آن ،کماکان آنرا خصوصی نگه دارد یا آنرا کلا حذف نماید،این کار می تواند(سانسور اندر سانسور)نامیده شود.
باز هم از حضور سبزتان در وبلاگ ممنونم.امیدوارم بزودی در رابطه شما و پارسی بلاگ ،رفع کدورت شود و باز هم در خدمتتان باشیم و مستفیض گردیم.
موفق باشید.

یک بجامانده - وبلاگ شلمچه جمعه 16 شهریور 1386 ساعت 02:48 ق.ظ http://shalamcheh.ir

بنام خدا
باسلام
مطلب جالبی بود .
خوبه برای کسانی مثل من که نبودیم از برنامه ها و حال و هوای جشنواره بنویسید .
موفق و سربلند باشید .
التماس دعا

شهرام جمعه 16 شهریور 1386 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.yar313yar.blogfa.com

سلام علیکم بزرگوار شما را به ختم صلوات دعوت می کنم

سید جمعه 16 شهریور 1386 ساعت 12:40 ب.ظ http://labgazeh.parsiblog.com

انگار بحمدلله خوب بوده
ممنون که سر زدین
آپم و منتظر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد