روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

بسیج ادبی و هنری را سازمان‌دهی کنید

دفاع مقدس با بسیج مردمی اداره شد و به پیروزی رسید و هنر و ادبیات دفاع مقدس هم جز با محوریت بسیج شکوفا و بارور نخواهد شد. به گمان صاحب این قلم اگر تا کنون نمی‌توانیم بک رمان را نام ببریم که آینه‌ی تمام نمای بخشی از دفاع مقدسمان باشد، باید مشکل را در عدم محوریت بسیج و همچنین کوتاهی مسئولین فرهنگی و هنری بسیج جست و جو کرد.

نمی‌گویم حتماً باید رزمندگان دفاع مقدس قلم به دست بگیرند، چرا که شاید شرایطش را نداشته باشند، اما مثل آن زمان که نوجوانان و جوانان پاسخ تجاوز دشمن را می‌دادند، اکنون نیز باید نوجوانان و جوانان سازمان‌دهی فرهنگی، ادبی و هنری شوند.

این‌جانب بسیاری از نهادها را آزموده‌ام، در مقام عمل همه پایشان لنگ می‌زند و تنها نیروی مقاومت بسیج است که این ظرفیت را دارد و از این نهاد ارزشمند توقع می‌رود که بکوشد و این کار را به نتیجه برساند. اگر مسئولین ِ مربوط، نگاهشان بیلان کاری و گزارش کاری باشد و عمیق و جدی و مؤثر این حرکت را پی‌نگیرند، مطمئن باشند که هیچ نهاد دیگری ظرفیت رساندن این بار را به منزل ندارد.

البته رزمندگان دفاع مقدس هم اگر هویت بسیجی خود را حفظ کرده باشند و دچار دگردیسی و پزمدرنیسم نشده باشند (آن‌گونه که یکی دو تن از نویسندگان فعال این عرصه دچار مشکل شده‌اند) و اگر قلمشان حرفه‌ای باشد، بهترین مجاهدان عرصه‌ی قلم در موضوع دفاع مقدس و جهاد و شهادت، خودشان خواهند بود؛ اما متأسفانه این دو شرط در همه جمع نیست.

از فرمان‌دهی محترم کل سپاه پاسداران که فرمان‌دهی نیروی مقاومت بسیج را نیز برعهده دارند، انتظار می‌رود که در این وادی به ابلاغ دستور و دریافت گزارش بسنده نکنند و با تشکیل تیم‌های کارشناسی و نظارتی، پی‌گیر اجرای برنامه‌های ادبی و هنری باشند ؛ چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس، آن گونه که در هشت سال نبرد اسلام با کفر جهانی جلوه کرد، تبیین و منتشر شود، اثری از استکبار و تهاجماتش باقی نخواهد ماند. ما ناامید نیستیم!

نظرات 22 + ارسال نظر
صبا جمعه 4 آبان 1386 ساعت 10:38 ق.ظ http://talatom.parsiblog.com

هوالحق
سلام علیکم

چی عرض کنم؟... ما هم ناامید نمیشیم...

ما که از خدامونه بسیج این فعالیت ها رو جدی و درست انجام بده ... ان شاالله که اینطور بشه...

سلام. همین طور است. خبرهایی هم هست. دعا بفرمایید.

seyed farhad جمعه 4 آبان 1386 ساعت 01:49 ب.ظ http://pakmardan.blogfa.com

ba salam delavar. az inke be latin minevisam mara bebakhshid zira fonte farsi nadashtam dar mahale kar.baradaram khoda kheiretan dahad baraye matlab fogh ke be an eshare farmodid
dar khatemeh baraye shoma va khanevadeh mohtaramrtan arezoye salamati daram
daste hagh yaretan
janam fadayat ya zahra

محمدعلی مقامی یکشنبه 6 آبان 1386 ساعت 02:36 ب.ظ http://maghami.parsiblog.com

سلام و خسته نباشید.
شرمنده ام که دیر خدمت می رسم.و ممنون که قابل دانستید.
راستی گفته بودید(دلم گرفت).من درست متوجه نشدم چرا.
آخه پیری و هزار عیب شرعی
موفق باشید.

سلام. دیر آمدید یادم نیست. مربوط به یادداشت‌تان بود و نوع توجهتان به مطلبی که برای همان دلم گرفت. موفق باشید.

حامد خاکی دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 12:19 ق.ظ http://moonysky.blogfa.com

به نام خدا
سلام یاسر جان [گل][گل]

به روزم ...

خوشحال می شم نقدوتو بخونم ...

هر چند پست این بارم چندان بی ربط با حرف شما نیست ...

قربانت
حامد[گل][گل]

حامد خاکی دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 12:20 ق.ظ

ببخشید دوباره در وارد کردن اسم اشتباه کردم
آقای امیرعباس عزیز ...


شرمنده

سلام. به یاری خدا خدمت خواهم رسید.

معصومه (شیدای بی نشون) سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 07:35 ق.ظ http://beneshon.parsiblog.com

سلام
شما که خلوت سرای ما رو قابل نمی دونید ولی من وظیفه ی خودم می دونم که بیام از روایت های آسمانی بشنوم
تفکر و اندیشه ی بسیجی گره گشا و چاره سازه اما آیا تفکر و اندیشه ی بسیجی در اعتقادات همه ی ما جاری هست ؟
تفکر بسیجی توش همت بود غیرت بود عزم و اراده بود .
بسیجی ناتوان نبود .
یا حق

سلام. اختیار دارید، بحث شما نیست به طور کلی برای نظر دادن به هیچ وبلاگی نمی‌روم. همین‌که دغدغه دارید که تفکر بسیجی در اعتقادات‌تان جاری هست یا نه قدم بزرگی است!!! بله خواهر گرامی. بسیجی ناتوان نبود و نیست. عاقبت به خیر باشید.

سید محسن موسوی سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.fasleagahi.com

سلام علیکم
اولا تولدت مبارک / تو پارسی دیدم .
راستی قراری با هم داشتیم چی شد؟ هستی؟ چرا مسنجر نمیای / من گرفتارم دنبال همان کاری هستم که تلفنی صحبت کردیم
یاعلی

سلام برادرم. متشکرم. من که ایمیل ارسال کرده بودم. موفق باشید.

مهدی بوترابی چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 08:48 ق.ظ http://akrane.persianblog.ir

وبلاگ جامعی دارید

جدی؟ :) متشکرم.

محمد صادق جمعه 11 آبان 1386 ساعت 08:50 ب.ظ http://sadeghac-p30.xm.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز
می خواستم یه خبر خوبی رو بهتون بدم شاید براتون جالب باشه
می خواستم بگم یه سایت پیدا کردم که ۲۵GIG رایگان می ده و خیلی هم خوبه من خودمم روش پابلیش می کنم
یه سر هم به ما بزن
خدانگهدار
صادق

سلام محمد صادق عزیز. متشکرم.

حقیقت تلخ شنبه 12 آبان 1386 ساعت 02:40 ب.ظ

امیرعباس .....، دفاع مقدس دیگر چه نوع از تقدس است ...؟؟ و چه صیغه ایست ؟؟
همه زورگویان و چپاولگران وزارت جنگشان رابه نام وزارت دفاع تغییر داده اند ..
حمله صدام هم به ایران ان زمان جزء برنامه همان دولتهای غارتگر + سیاست جنگ طلبی و فتح مکه و فتح کربلا و بدست گرفتن رهبری تمام مسلمانان و لاف نابودی اسرائیل و صدور انقلاب شیعه اسلامی به جهان از سوی رهبر مقدس انقلاب اسلامی شیعه ، خمینی کبیر بود ...
که شما و بسیاری را به دفاع مقدس انداخت و در این میان بیشتر از دو میلیون مسلمان به نفع البته انگلیس همیشه در صحنه مذهب ، به دار فانی رفتند ، گم گشته ها و گور دسته جمعی هایی که نپرس ... و حالا بعد از ۲۰ سال تلافات و کشتار مسلمانی ، بریتانیای کبیر راه کروبوبلا را گشود و شما براحتی می توانی به زیارت مقدساتتان بروی ...
کشتار و جنگ و غارت اما ادامه دارد و شما در پیچ دفاع مقدس گیر کرده اید ...!!

حقیقت تلخ برای امریکای جهان‌خوار و اذناب بین المللی و داخلی‌اش این است که اسلام (یعنی دین مترقی و متعالی و نجات بخش بشریت) قدرت واقعی خود را نشان داده و می‌رود که اساس استکبار را از ریشه برکند. در مقابل این استکبار جهانی و غرب جنایت‌کار است که روز به روز رو به اضمحلال می‌رود و امریکا هر روز ضعیف تر و ذلیل تر و منفورتر از روز قبلش است و اگر زمانی یک یا دو یا سه کشور بود که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناختند، اکنون دیگر دولت‌ها و ملت‌های زیادی به تروریست بودن، غاصب بودن و وحشی بودن رژیم صهیونیستی اذعان دارند. و ببینید که ایران اسلامی چگونه عزیز و بزرگ و مقتدر گشته است و قدرت‌های بزرگ چون روسیه و حتی سناتورهای امریکا به قدرت ایران به عنوان یک قدرت بزرگ بین المللی اذعان دارند و دکتر احمدی نژاد چگونه محبوب ملت‌ها و خبرساز گشته است! آری این حقیقت تلخ برای شماست. شما چون ظاهرا از شیطان بزرگ طرف‌داری کرده‌اید و فرقی نمی‌کند از اراذل مفلوک پناهنده به شیطان باشید یا از معدود دنیا طلبان داخل ایران. هر چند وقتی معرفی نمی‌کنید معنایش معلوم است و الا شما حرف عجیبی نزده‌اید، اینها راگاهی در یکی دو روزنامه‌ی خودمان که وابسته به دشمنان ملت‌اند هم در گذشته به نوعی دیده‌ایم و مردم خود همواره پاسخ یاوه‌گویان را داده‌اند و می‌دهند. همین فردا اخبار 13 آبان را ببینید و همواره انتخابات و راه‌پیمایی‌ها را مرور و پی‌گیری کنید. البته اگر چشم بینایی دارید و اگر نه کاری نمی‌توانم برایتان بکنم. امروز حقیقت را ببینید و دریابید و تمکین کنید که فردا شاید دیر باشد.

امیر عباس شنبه 12 آبان 1386 ساعت 04:26 ب.ظ

به نام خدا. دفاع ما از این جهت مقدس است که وقتی دشمن با تمام قوا و متحد به مرز و بوم ما و اعتقاداتمان حمله آورد، برای رضای خدا و با یقین به وعده های الهی از همه چیزمان گذشتیم و با خون از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردیم و با چشمان خود امداد غیبی الهی و تحقق وعده های پروردگار را دیدیم و به پیروزی رسیدیم و شکست سنگینی را در کارنامه استکبار جهانی ثبت کردیم تا حدی که مجبور شد نیروی دست‌نشانده‌ی خود (صدام حسین) را از میان بردارد و خود پا به میدان بگذارد و به یقین سرنوشتی بهتر از صدام نصیبش نخواهد گشت. کما اینکه سقوط صدام در امتداد پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود.

امیر عباس شنبه 12 آبان 1386 ساعت 04:27 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزی از هفته ی دفاع مقدس که بنام شهیدان مزّین است، بیش از هرچیز باید به حق بزرگ این رادمردان برکشور و ملّت و تاریخ ایران، اندیشید. فداکاری آنان در عرصه ی انقلاب و دفاع نظامی، بود که استقلال ملّی و حریم مرزهای جغرافیایی را صیانت کرد و امنیّت را به کشور ارزانی داشت. دشمنان اسلام برای اینکه پرچم برافراشته ی حکومت اسلامی را درهم بپیچند و این نشانه ی امید آفرین را از برابر چشم ملّتهای مسلمان دور کنند، به تهاجم نظامی متوسل شدند و رژیم بعثی فاسد و گمراه را با تجهیزی همه جانبه به جنگ ملّت مؤمن و شجاع ایران فرستادند. مجاهدت این ملّت بزرگ که دفاعی غیورانه از اسلام و جمهوری اسلامی بود و اسلام و امت اسلامی را سرافراز کرد، از ایمان به ارزش شهادت و منزلت شهید، مایه گرفت و شوق فداکاری با این معرفت روشن، در دلهای رزمندگان و خانواده هاشان، پدید آمد. برخی به این مقام والا رسیدند، و برخی در انتظار آنان، جسم و جان خود را به میدان آوردند، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ... و چنین شد که مجاهدت بی نظیر ملّت ایران الگوئی شد برای همه ی امت اسلامی که رمز عزت و استقلال و سعادت را که همان جهاد فداکارانه است، در عمل به همه نشان داد.

شهیدان نقاط مشعشع در این صفحه ی درخشان اند که مانند ستاره ی راهنما، راه را به همه نشان می دهند. رحمت و صلوات خدا بر آنان باد.


سیّدعلی خامنه ای
6/مهر ماه/1385

امیر عباس شنبه 12 آبان 1386 ساعت 04:27 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه‌ی ملت ایران در دفاع مقدس، نمایشگر قله‌ی ظرفیتهای انسانی مردم این سرزمین خدائی است. قدرت ایستادگی و شجاعت، قدرت ابتکار و خلاقیّت‌، عمق هوشمندی و فطانت، پیوندهای فکر و عاطفی،‌ صفای باطن و زلال اندیشه‌ی ایرانی، و برتر از همه: ایمان عمیق و عمل‌آفرین و تحول‌ساز این ملت موحّد در جام جهان‌نمای این دوران پرحادثه، نشان داده شد.

مظهر و نماد این دوران طلائی، شهیدان عزیز و والامقامند که با نثار جان و هستی خود،‌ این بنای رفیع را استحکام بخشیدند و گوهر درخشان ملت مؤمن را آشکار ساختند.

یاد آنان همچون خونی که به پیکر شخصیت ایرانی تزریق شود، زندگی‌بخش است. این یاد را همواره باید زنده و جاری نگهداشت.

سلام خدا بر آنان و بازماندگان صبورشان و بر همه‌ی ایثارگران راه حق.
والسلام علیکم و رحمة‌الله
سید علی خامنه ای
31/شهریور/1384

مهدی یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 03:25 ب.ظ http://shahid-reza.blogfa.com

سلام : امروز حفظ ارزشهای انقلاب از همه چیز واجب تر است و اگر اینکار را وظیفه بدانیم همیشه موفقیت همراه ماست . ضمنا از شهدا غافل نباشیم که در آخرت شرمنده آنها و جوابگوی خداوند باید باشیم. یا علی

رضا یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 04:48 ب.ظ http://island1383.persianblog.ir

با سلام و درود فراوان بر شما دوست عزیز و گرامی و درود بر قلم توانمند و هنرمندتان ،در ضمن باستحضار شما میرساند کلبه درویشی حقیر با مطلبی آموزنده با عنوان " ارزش نهادن به عشق و رمزهای ماندگاری آن .." بروز شده است ...خوشحال خواهم شد دیدن کنید و نظرات خود را مرقوم فرمائید ،مثل همیشه منتظر قدمهای سبز و حضور گرمتان هستم ...آرزوی تندرستی و سعادتمندی شما را در تمامی مراحل زندگی دارم .....ناگهان چقدر زود دیر می شود... خسته ام از آرزوها ، آرزوهای شعاری ..شوق پرواز مجازی ، بالهای استعاری ...لحظه های کاغذی را، روز و شب تکرار کردن .....خاطرات بایگانی،زندگی های اداری ...آفتاب زرد و غمگین ، پله های رو به پایین ...سقفهای سرد و سنگین ، آسمانهای اجاری .....با نگاهی سر شکسته،چشمهایی پینه بسته......خسته از درهای بسته، خسته از چشم انتظاری ....صندلی های خمیده،میزهای صف کشیده ....خنده های لب پریده ، گریه های اختیاری ....عصر جدول های خالی، پارک های این حوالی ....پرسه های بی خیالی، نیمکت های خماری ......رو نوشت روزها را،روی هم سنجاق کردم: ......شنبه های بی پناهی ، جمعه های بی قراری ...در پناه حق و خدا نگهدارتان

احمدرضا دوشنبه 14 آبان 1386 ساعت 03:48 ق.ظ http://www.haseleogat.blogsky.com

نفرمایید...!
نا امید دشمنه.

کلبه احزان دوشنبه 14 آبان 1386 ساعت 10:45 ق.ظ http://kolbeyeahzan.parsiblog.com

ولی معظم فقیه: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست.
سلام
ما هم امیدواریم گوش شنوا برای سخنان شما پیدا شود!
رقص قلمت پاینده

صادق سه‌شنبه 15 آبان 1386 ساعت 02:09 ب.ظ http://sadeghac-p30.xm.com

با سلام
یه سر هم به وبلاگ حقیر ما بزن و نظرات خوبتون رو بگید
اگه می شه یه قالب خوب اگه دارید کدش را بفرستید
متشکر از شما
صادق

محمد احمدیان شنبه 19 آبان 1386 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.neshane.parsiblog.com/

سلام
خدمت رسیدم انشاالله که استفاده کرده باشم.
الهی خدا بازم توفیق سنگر نشینی عنایت کنه.
در پناه حق.

بنام خدا پنج‌شنبه 24 آبان 1386 ساعت 04:11 ب.ظ

یک بجامانده - وبلاگ شلمچه پنج‌شنبه 24 آبان 1386 ساعت 04:16 ب.ظ http://shalamcheh.ir

بنام خدا
سلام دوست عزیز
احوال شما ؟
در مورد مطلبی که نوشتید باید عرض کنم که : جانا سخن از زبان ما می گویی ! ادبیات دفاع مقدس علیرغم اهمیت زیادی که دارد از ابتدا تاکنون در مظلومیت بسر می برد و اثر مناسبی که بتوان به آن اتکا کرد و مورد اعتنا قرار داد کمتر یافت می شود .
خدا کند متولیان فرهنگی ما از خواب خوش غفلت بیدار شوند و فکری به حال این مهم بکنند .
موفق باشید .
التماس دعا

طلبه یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 03:35 ب.ظ http://nasimyazbehesht.parsiblog.com/

سلام . نسیمی از بهشت برای چهله امین الله ثبت نام می کند اگر مایل هستین با نام یک شهید ثبت نام کنید اخرین مهلت ثبت نام تا روز 28/8/86 است . یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد