روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

یاد یاران سفر کرده به خیر

اشاره: تصمیم نداشتم در هفته‏ی دفاع مقدس این وبلاگ را به‏روز کنم. چون ورود این جانب به بحث باعث می‏شد برخی ضعف‏ها را گوش‏زد کنم که طبیعتاً با مذاق برخی دوستان سازگار نمی‏بود. اما دعوت برای حضور در جمع پیش‏کسوتان جهاد و شهادت، باعث شد چند خطی قلمی کنم و شاید فتح بابی برای یادداشت‏های بعدی باشد و از آنجا که خبرگزاری فارس گزارش جلسه را درج کرده است [لینک] این جانب به ذکر یک دو نکته و ارسال چند تصویر بسنده می کنم.

 

 

پیامکی از طرف مدیرکل محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس رسید که از همایش پیش‏کسوتان جهاد و شهادت و یادگاران دفاع مقدس، در بنیاد حفظ آثار استان قم خبر می‏داد. با خود گفتم بزرگ‏ترین اتاق بنیاد (اتاق مدیر کل) هم بیش از 20 نفر ظرفیت ندارد، چگونه در محل بنیاد این جلسه تشکیل خواهد شد؟! وقتی به بنیاد رسیدم متوجه شدم که ابتکار عمل به خرج داده شده و جلسه بر روی بام ساختمان شکل گرفته است.

دقایقی بعد از اینکه رسیدم، عبدالهی (مجری سنتی ِ چنین برنامه‏هایی) از دریادار شمخانی برای سخن‏رانی دعوت کرد. از سخنان رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ایران برمیآمد که او شخصاً پی‏گیر تشکل غیر دولتی پیش‏کسوتان جهاد و شهادت باشد و چند بار ابراز امیدواری کرد که تمام پیش‏کسوتان جهاد و شهادت در سراسر کشور دستشان در دست هم قرار بگیرد.

شمخانی گفت که ما سیاسی هستیم، ولی پیرو خط ولایت فقیه می‏باشیم.

او تأکید کرد که تمام کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، حتی آنها که بعداً اشتباهاتی هم داشته‏اند در بین ما جا دارند. انسان این‏گونه است و حتی فرزندان حضرت یعقوب(س) برادرکشی می‏کنند و خود حضرت یوسف(س) اگر خدا به او رحم نمی‏کرد منحرف می‏شد. دریادار شمخانی درست می‏گفت، آدم‏ها تغییر می‏کنند، خود بنده در میان جمع کسانی را دیدم که در رفتار و سکنات، حتی نسبت به دو سه هفته قبل‏شان تغییر کرده بودند! البته شاید بتوان اضافه کرد شرطش این است که هم‏رزمان ما هنوز به ارزش‏های دفاع مقدس، اصول اولیه‏ی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند باشند.

پس از سخنان دریادار شمخانی، یکی دو نفر از ضعف مضمون و انحرافات موجود در محصولات ادبی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انتقاد کردند که شمخانی پاسخ داد:«اگر دستمان در دست هم باشد این اتفاق نمی‌افتد» که به نظرم پاسخ مناسبی نیست. این درست همان موردی است که عرض شد بنا دارم بنویسم و به مذاق برخی خوش نخواهد آمد.

یکی از حاضرین نسبت به محل نامناسب همایش انتقاد کرد و از آماده نشدن موزه دفاع مقدس گلایه کرد. شمخانی در مورد موزه گفت:«ما دولتی نیستیم!»

پیش از سخنان شمخانی بنا بود بازی رایانه‏ای «عملیات انهدام» رونمایی شود که صوت و تصویر مشکل داشت و فقط یک کلاش و چند نخل و یکی دو مکالمه‏ی کوتاه بی‏سیم از کل بازی دیده و شنیده شد. همین کافی بود تا یادگاران دفاع مقدس سراغ سی‏دی را بگیرند. گفته شد که بازی در قم طراحی و آماده شده و پس از رونمایی تکثیر خواهد شد.

مجلس بی‏ریا بود و هر کس هر جا می‏شد می‏نشست. حاجی زاده (مدیر کل سیاسی امنیتی استاندار قم) بدون تشریفات و راهنمایی به صدر مجلس، در میان حضار نشسته بود. اتفاقاً در میان حضار، هم‏رزم دیروز خود، محمد حسین یکتا (مسئول ستاد راهیان نور) را هم دیدم که غریبانه نزدیک در نشسته بود. یکتا چند سالی است که کمتر با هم‏رزمانش جوشیده است و بیشتر به کارهای کلان پرداخته و باعث شده در جمع غریب باشد. دوست داشتم بعد از مراسم طبق رسم چنین جلساتی گپی با او بزنم. اما او خیلی زود، در اثنای مراسم، جلسه را ترک کرده و باز هم از رویارویی با هم‏رزمانش سرباز زده بود. 

سخن زیاد است عکس‏ها را مشاهده بفرمایید.

 روی تصویر کلیک کنید
روی این تصویر کلیک کنید 

در بنر پشت جایگاه، جمله‏ی حضرت امام(ره) با سه غلط ذکر شده است که مسلماً تعمدی نیست. اصل جمله‏ی حضرت امام خمینی(ره) این است: «نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون، در پیچ و خم زندگی روزمرهی خود به فراموشی سپرده شوند». [لینک

  

 

در سمت چپ تصویر حجةالاسلام ایرانی (فرمانده سپاه قم در دوران دفاع مقدس) را می‏بینید. سردار اکبر نوری (فرمانده فعلی سپاه) نیز در کنار اوست. 

 

سردار اکبر نوری (فرمانده سپاه علی‏بن‏ابی‏طالب ع) گوش به سخنان دریادار شمخانی دارد و از چهره‏ی سرهنگ مهدی کربلایی (مدیر کل بنیاد حفظ آثار قم) فقط پیشانی بلندش در تصویر دیده می‏شود. 

 

تو گویی سردار بزرگ سپاه اسلام، شهید آقا مهدی زین الدین هم در جلسه حاضر است. 

 

 

در مرکز تصویر حاجی زاده (مدیر کل سیاسی امنیتی استاندار قم) را با کت سرمه‏ای می‏بینید. 

 

از راست به چپ: سردار حاج غلامرضا جعفری (فرمانده لشکر علی‏بن‏ابی‏طالب ع در دوران دفاع مقدس) – سردار حاج اکبر نوری (فرمانده سپاه علی‏بن‏ابی‏طالب ع) – حجةالاسلام ایرانی (فرمانده سپاه قم در دوران دفاع مقدس) – قمی و خاکباز از یادگاران دفاع مقدس.  

 

از راست به چپ: دریادار شمخانی - سرهنگ مهدی کربلایی (مدیر کل بنیاد حفظ آثار قم) - سردار حاج غلامرضا جعفری (فرمانده لشکر علی‏بن‏ابی‏طالب ع در دوران دفاع مقدس) – سردار حاج اکبر نوری (فرمانده سپاه علی‏بن‏ابی‏طالب ع) – حجةالاسلام ایرانی (فرمانده سپاه قم در دوران دفاع مقدس). 

 

چهره‏ی نزدیک، پدر سردار شهید آقا مهدی زین الدین است. چهره‏ی دورتر حسین اروجی از یادگاران دفاع مقدس است که طبق معمول در حال انتقاد است. 

 

 

چند تن از یادگاران دفاع مقدس 

 

 

 

 قاسمی از بنیاد حفظ آثار لحظه‏ها را شکار می‏کند. 

 

از اواخر سخنان دریادار شمخانی قطات باران یک خط در میان سر و روی اجتماع کنندگان بر بام بنیاد حفظ آثار را شست و شو می‏داد. فرم‏های عضویت افتخاری کتابخانه بنیاد هم در امان نمانده‏اند.  

 

 

سرهنگ علی مالکی نژاد، مداح مخلص اهل بیت(ع)، در حال مدیحه سرایی است. دریادار شمخانی نیر در تصویر مشخص است.

 

نظرات 7 + ارسال نظر
سید فرهاد جمعه 29 شهریور 1387 ساعت 09:32 ب.ظ http://pakmardan.blogfa.com

سلام و عر ض ادب برادر عزیز و دلاورم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این شب عزیز شب قدر و توفیقی روز افزون بریا شما و خانواده محترمتان.
پیشاپیش سالروز شهادت مولای متقیان علی ابن ابی طالب علی ع را خدمتتان تسلیت عرض مینمایم.
لازم با ذکر است ممنونم از ارسال تصاویر زیبا ی مردان پاک دوران دفاع مقدس.
یاد آن روزهای شیرین و الهی جاودان باد
دست حق یارتان

سلام دلاور
دیشب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مخصوصا نائب الزیاره بودم.
دعا بفرمایید.

حسین هاشمی شنبه 30 شهریور 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.hashemi53.blogfa.com/

سلام
شب قدر است ما را هم دعا کن
کمی هم فلفل ما را سوا کن
.
آخه اینم شعره ...

ابوالفضل شنبه 30 شهریور 1387 ساعت 12:12 ق.ظ http://abolfazl2321.persianblog.ir

با عرض سلام و احترام:
ای کاش توفیق حضور میافتم.
خدا خیرت دهد در این شب عزیز بجوری محتاج دعای آن دل با صفایت هستم.
ایام به کام و التماس دعا
اجرکم عندالله

داش سعید شنبه 30 شهریور 1387 ساعت 10:45 ق.ظ http://saeed.bushehr.ws

سلام /. از بغض هزار ساله لبریزم / برخیز که عاشقانه برخیزم / برخیز به شوق پر زدن با من / یک چند دم از خطر زدن با من / برخیز و بخوان که سخت دلتنگم /. من شاعر باز مانده از جنگم / چندیست ه عشق رفته از دستم / گمگشته کوچه های بمبستم /. با سنگ شکسته ام چراغم را / پوشانده دریغ روی ماهم را / آنانکه برادران من بودند / با تیشه عشق بت شکن بودند ...

مریم چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 10:13 ق.ظ http://www.homarazy.persianblog.ir

سلام بزرگوار
خواندنی و خوب بود
ساحل دریا !
من براى همیشه براین سواحل گام خواهم زد ، در میان ماسه و کف .
مد بلند دریا رد پاى مرا خواهد زدود ،
و باد کف را خواهد سترد .
اما دریا و ساحل براى همیشه باقى خواهند ماند ...

سلام بر شما خواهر ارجمند
از حضور و لطف شما متشکرم.
دعا بفرمایید.

سید محمد رضا هاشمی جمعه 5 مهر 1387 ساعت 09:32 ب.ظ http://onebyone.blogfa.com/

سلام
نشده تا حالا نظر بذارم تایید بشه!!!!!!!!!!!
ولی میخواستم بگم که شما کلا هر جا هر حرفی بزنید با مذاق هیچ احدی خوش نمی آید ولی هرچی بگی ما نه نمیگیم چاکرتیم داش عباس
یا حق

سلام
نظراتت همه تایید و جواب داده شده. مگر برخی از آن توهین‌های ناشناس به قلم شما باشد :)
اما «الحق مر». بعضی حرف‌هاست که برخی طاقت شنیدن ندارند، اگر بدانم گفتنش لازم است شک نمی‌کنم.
اما این داش عباس را نمی‌شناسم.
موفق باشید.

روابط عمومی پایگاه بنیسی جمعه 19 مهر 1387 ساعت 04:29 ب.ظ http://www.benisi.ir

با سلام و عرض احترام
بازی رایانه ای سه بعدی «عملیات انهدام» که نخستین بازی تخصصی دفاع مقدس می‌باشد توسط گروه نرم‌افزاری بنیسی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تهیه شده است. برای اطلاعات بیش‌تر به پایگاه گروه به نشانی www.benisi.ir مراجعه فرمایید.

سلام
این برنامه را از نزدیک دیده‌ام. امیدوارم اشکالاتش برطرف شده باشد و روز به روز بر کیفیت و کمیت چنین بازهایی افزوده شود. جای چنین بازی‌هایی واقعا خالی است.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد