روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

روایت‏ های آسمانی

می نویسم و نگاهم به آسمان است، در انتظار سپیده!

نامه‌ای به شهید مظلوم علی غلامی / جنگ به روایت اخراجی‌ها (تکرار)

سلام علی جان. رفتی ولی نگفتی با تنهایی‌ام چه کنم؟ گفتی تا دیر نشده شهید شو! شهید نشدم و دیر شد. آن قدر دیر که غریبه شدم. آن قدر دیر شده که بال و پر پروازم زخمی شده. خوب شد که شهید شدی. فهمیدی چه کنی! اگر می‌ماندی رو به رو می‌شدی با این همه آدم خیالاتی. با این همه آدم که خیال می‌کنند جنگ را می‌فهمند، ولی نمی‌فهمند! خیال می‌کنند تو را می‌شناسند، ولی نمی‌شناسند. می‌ماندی در میان این همه آدمی که خیال می‌کنند استشهادی هستند، ولی نیستند! می‌ماندی بین آدم‌هایی که خیال می‌کنند ارزشی هستند، ولی نیستند. می‌ماندی بین کلی آدم که به تو می‌گفتند برو جنگ را به روایت اخراجی‌ها یاد بگیر! اصلاً هم فکر نمی‌کردند که تو خودت جنگ را دیده‌ای، می شناسی، تجربه کرده‌ای و حالا جرمت این است که مانده‌ای! به تو می‌گفتند غلط کرده‌ای که مانده‌ای و نمی‌دانی جنگ چیست و تازه از اخراجی‌ها هم تعریف نمی‌کنی! به تو می‌گفتند مگر نمی‌بینی که نسل سوم با سینمای جنگ آشتی کرد؟ می‌دیدی همان‌ها که تا دیروز می‌گفتند نسل سوم هیچ درکی از جنگ ندارد، حالا ازدحامش را جلو سینما نشانه‌ی موفقیت فیلم می‌دانند. اگر می‌ماندی می‌دیدی که خیلی‌ها ککشان نمی گزد که جماعت مخالف با تو می‌آیند به نام سینمای دفاع مقدس کرکر به ارزش‌هایت می‌خندند و آنها که از دست تو که رفتی و جنگیدی عقده دارند دلشان خنک می‌شود. کرکر می‌خندند و دلشان خنک می‌شود. آری علی جان! مردم با سینمای جنگ آشتی کردند!؟ کرکر خندیدند و رزمنده‌ها را مسخره کردند و از فروش افسانه‌ای حرف زدند و آشتی کردند!؟

راست: شهید غلامی - چپ: امیر عباس 

علی جان سرت را بالا بگیر! با افتخار بگو من شهید شدم. علی جان روز قیامت از تقصیرات این نسل می‌گذری یا نه؟ از تقصیرات من چه؟ که ماندم و نتوانستم از تو دفاع کنم؟ علی جان نوکرتم مرا ببخش. یادش به خیر! می گفتی:«نوکرتم!» می گفتم:«وظیفته». می‌گفتی:«وظیفم نیست ولی نوکرتم». می گفتم:«وظیفته» و تو برای اینکه دل بچه را خوش کنی می‌گفتی:«باشه وظیمه، نوکرتم.» حالا علی جان من از وظیفه‌ام که نوکری تو بوده عدول کرده‌ام. نتوانسته‌ام وظیفه‌ام را انجام دهم، ولی تو مرا ببخش. با همان بزرگواری که از تو در خاطرم مانده. علی جان دستم را بگیر. آن قدر مانده‌ام که بال‌هایم زخمی شده. وقت پرواز است و مشکل دارم. کمک کن علی جان. دستم را بگیر.

نظرات 10 + ارسال نظر
صبا دوشنبه 12 شهریور 1386 ساعت 12:10 ب.ظ http://talatom.parsiblog.com

هوالحق
سلام

چی بگم؟...

التماس دعا

هر چه می‌خواهد دل تنگت ...

خواهر دوشنبه 12 شهریور 1386 ساعت 11:14 ب.ظ http://ghalamranje.parsiblog.com

سلام بر استاد بزرگوار و ارجمند
خیلی استفاده کردم.


التماس دعا

با کی بودید؟ اینجا که جز من کسی نیست؟!!

ابوالفضل سه‌شنبه 13 شهریور 1386 ساعت 12:11 ق.ظ http://abolfazl2321.persianblog.ir

با عرض سلام و احترام:
خدا خیرت دهد که به درستی فرمودی...
این فیلم مستهجن فقط وهن رزمندگان عرصه دفاع مقدس بود.
رزمندگان ما با شجاعت شهید شدند نه با حماقت ( آنگونه که مجید فیلم اخراجی ها با قمه به شکار تانک می رود!)
سرداران جنگ ما خود پشت میدان مین نایستادن و جوانان مردم را رو مین نفرستادند...
خدا خیرت دهد
اجرکم عندالله

سلام برادرم. خدا به شما اجر و توفیق دهد. دعا بفرمایید.

مهدی سعیدی چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 10:15 ق.ظ http://fotome.parsiblog.com/

بسم الله الجمیل
سلام
آخه چرا حاجی جان؟ آخه چرا؟
.....

فعلاْ التماس دعا تا دوباره مزاحم بشم

شما گفته اید چرا و منظورتان این است که چرا از پارسی بلاگ ناامید شدم. توضیح دادم تا دیگران که می خوانند به اشتباه نیفتند؛ جوابتان هم که مشخص است!

حسین چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 10:31 ق.ظ http://karbalay6.blogfa.com

همه جوره درست نوشتی نه دولت به ارزش ها بها می دهد
ونه فیلم سازها مخصوصا این ده نمکی بی عقل که سود ملیونی کرد ور فت وبه شهدا هم خندید
خدا خیرت بده
خواستی بگو تبادل لینک کنیم

سلام. البته بنده جسارتی به دولت ارزشی و خدمتگذار نکردم. اتفاقاْ دولت در این زمینه کوشاست. دعا بفرمایید.

سید چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 04:28 ب.ظ http://labgazeh.parsiblog.com

سلام برادر
آمدیم ... چرا خدای ناکرده ؟
ما که همیشه مزاحمیم
لینک را هم ... هم خواندم و هم کپی کردم
زیبا بود
اما کاش شاعرش را ...

seyed farhad چهارشنبه 14 شهریور 1386 ساعت 07:11 ب.ظ http://pakmardan.blogfa.com

basalam khedmate baradare azyz va delavaram.amir abbas aziz agar dir khedmat miresam asiro gereftaram faghat khedmatetan arz konam modati mibashad ke moshgeli barayam pish amade amma razi be rezaye khodaye bozrg hastim.dar morede matlabe shoma dar vebkage jadidetan bayad arz konam khosha be saadate anhaei ke raftand makhsosan rahe dorost ra
salamo dorode khoda bar torbate pake shohada
daste hagh yaret baradaram

سارا جمعه 12 مهر 1387 ساعت 03:55 ق.ظ

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید.نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید.
www.glseek.com/box.html

سلام
بالاخره از وبلاگ خیلی خوب (؟) بنده خوشتان آمده یا از سرچ باکس؟

سرشته یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.mohajer14.parsiblog.com

سلام راویتگر روزهای آفتابی

از تلاش بی وقفه شما در ترویج فرهنگ آسمانی شهادت و شهیدان خداییش بسیار ممنونم و برایتان از خدای شهیدان آرزوی موفقیت در تمام زمینه های زندگی و کار دارم امید وافر دارم شما در جوار آن عزیزان ملکوتی آرامش بگیری. آمین

سلام بر شما

بی‌نهایت متشکرم.

گم شده جمعه 3 آبان 1387 ساعت 07:16 ق.ظ http://shonam.iranblog.com

سلام
برای تبادل لینک بسم الله
یه نظر بدید و موافقت خودتون رو اعلام کنید بعد با هم نام وبلاگامون رو در پیوندها قرار می دیم .
ما با نام شنام و شما ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد